Головне меню
Головна
Мапа сайту
Новини
НОВА УКРАЇНСЬКА ШКОЛА
Навчальні заклади району
Пошук по сайту
Веб-каталог
Накази та листи ВО
Файловий сейф
Лінки вузів
Статті відвідувачів
Фотогалерея
Друзі сайту
Наш форум
Гостьова книга
Державні закупівлі
Доступ до публічної ін-ції
Колегії ВО
Інклюзивна освіта
Реєстрація на чергу в ДНЗ
Школа
Розробки уроків
Сценарії для вчителя
Методичні рекомендації
Наші реферати
Дитячі організації
Обдарована дитина
ЗНО
Нормативно-правова база
Завантажити софт
Для Інтернету
Робота з документами
Графічні пакети
Адміністрування
Системні утиліти
Архів
Додаткові лінки

Головна arrow Статті відвідувачів arrow Використання комп'ютерних технологій у малокомплектній школі


Використання комп'ютерних технологій у малокомплектній школі

 

Погляд на будь-яку сферу життя сучасного суспільства переконує у двох основних істинах: по-перше, вражає швидкість змін, що відбуваються, а отже, майбутнє є невизначеним, по-друге, кожна нова окрема зміна тягне за собою інші.
На початку ХХІ століття безперервні, невизначені, непередбачувані і раптові зміни виступають як звичайні умови життя людства. Навчитись орієнтуватись у таких умовах і керувати ними є, на мій погляд, головною проблемою, що стоїть сьогодні перед світом, навчальними закладами і кожним з нас зокрема. Людство вступило в новий етап розвитку суспільства на основі інформатизації, знань і високоефективних технологій. Система освіти інформаційного суспільства покликана розв’язати принципово нову глобальну проблему – підготувати людину до життя і діяльності в зовсім нових для неї умовах інформаційного світу. Саме система освіти має давати необхідні знання про нове інформаційне середовище, формувати нову інформаційну культуру і новий інформаційний світогляд. Інформатизація освіти виступає як багатоплановий суспільний процес, у межах якого навчальна інформатика певною мірою причетна до кількох напрямів: педагогічного - це вивчення інформатики як навчального предмету, інструментального – інформатизація вивчення інших шкільних предметів та самостійної навчально-пошукової діяльності учнів, адміністративно-організаційного – створення єдиного освітньо-інформаційного простору на рівні навчального закладу. Для розв’язання цих завдань в системі освіти потрібна допомога педагога, який володіє цілісною інформаційною культурою для навчання, розвитку і виховання нових членів іформаційного суспільства. Пріорітетним завданням процесу інформатизації освіти є підготовка педагогічних кадрів до використання інформаційних і телекомунікаційних технологій, тобто формування у вчителя інформаційної компетентності. Так, у 2005- 2006 навчальному році при Чернівецькому ОІ ППО я підвищила свою кваліфікацію як вчитель- тренер з історії “ Основи інформаційно-комунікаційних технологій ”, а у березні 2007 року на базі навчального закладу мною проведено короткотермінові курси для вчителів історії району. Відповідно на таких курсах навчалися : Шумілова М.В.-заступник директора закладу з навчально-виховної роботи, Гордей В.І. – вчитель інформатики, Маковійчук Т.Д. – вчитель географії, а для решти вчителів закладу було проведено навчання з питань застосування інформаційних технологій в навчально-виховному процесі на базі навчального закладу. З метою ефективної роботи комп’ютерних комплексів загальноосвітніх навчальних закладів, для підвищення якості навчально-виховного процесу, впровадження інноваційних технологій у навчання, застосування міжпредметних зв’язків на уроках у квітні 2007 року відділом освіти Кіцманської РДА було проведено районну олімпіаду серед педагогів, які не викладають інформатику. Вчителька зарубіжної літератури Флорескул О.Д. захищала честь навчального закладу і успішно справилась із поставленими завданнями та за рішенням журі нагороджена грамотою відділу освіти за ІІІ місце. Сучасний розвиток інформатизації освіти потребує впровадження інформаційних технологій також в управлінні навчальним закладом. У навчальному закладі комп’ютер став невід’ємною частиною не тільки кабінету інформатики, а й робочого місця адміністрації закладу. З метою систематичного вивчення, аналізу, гнучкості планування і керування створений інформаційно-аналітичний центр, результатом діяльності якого є: прийняття ефективних управлінських рішень щодо організації навчально-виховного процесу; підготовка учнів до науково-практичної діяльності, виявлення потенційних можливостей учнів, корекція процесу становлення творчої особистості. Формування інформаційної та комунікаційної компетенції учнів навчального закладу здійснюється засобами навчальної дисципліни – інформатики. Результатом вивчення інформатики є здатність учня орієнтуватись в інформаційному просторі, володіти й оперувати інформацією в умовах сучасного високотехнологічного суспільства. Слід відзначити, що учень як користувач комп’ютера прикладає сили та вміння для отримання своїх споживчих потреб. Можливість здійснювати їх самостійно стимулює розвиток уміння добувати інформацію з різних джерел, засвоювати, поповнювати і оцінювати її. Таким чином, цілеспрямовано активізується пізнавальна та творча діяльність учня та оволодіння інформаційними технологіями. Саме тому, адміністрація закладу вважає вимогою часу впровадження вже на протязі двох років в початкову школу навчального курсу “ Сходинки до інформатики”, який орієнтований не тільки на набуття елементарних навичок користування комп’ютерною технікою, але й дозволяє підвищити ефективність розумового розвитку дитини, покращити її логічне мислення, уяву, пам’ять та сприяє ненав’язливому опосередкованому формуванню початків інформаційної культури, основним елементом якої на цьому етапі є забезпечення безпечної роботи дитини за комп’ютером. Крокуючи сходинками, учні 2 – 4 класів ознайомлюються з основними поняттями інформатики, оволодівають уміннями роботи за комп’ютером, одержують комп’ютерну підтримку засвоєння таких предметів як українська та англійська мови, математика, курс “ Я і Україна”. Життя маленького учня стало цікавішим. А нові яскраві сучасні рограми не тільки допомагають у навчанні, а створюють гарний, піднесений настрій. Адже веселіше на душі дитини коли з нею на занятті крокують дівчинка Ганнуся, гномик Мудрунчик зі школи детективів та хлопчик Олесь з другом роботом.Факультативний курс “ Курс користувача”, що викладається у 7-8 класах формує в учнів знання , уміння і навички необхідні для раціонального використання засобів сучасних інформаційних технологій у процесі навчально-пізнавальної діяльності і проведення профорієнтаційної роботи. Цікаво і змістовно, а саме головне з користю для учня, проводяться заняття гуртків з інформатики, в яких займаються учні закладу, починаючи з 2 класу. Невід’ємним компонентом культури сучасної людини є інформаційна культура, вирішальний внесок у формування якої сьогодні належить вивченню інформатики та інформаційно – комунікаційним технологіям у загальноосвітньому навчальному закладі. Без вивчення інформатики неможливе формування сучасного світогляду, розуміння ролі інформаційних процесів у природі, суспільстві, техніці. Від рівня і якості опанування шкільним курсом інформатики залежить успішність подальшого продовження освіти та самоосвіти випускників. Втілюючи систему використання комп’ютерних технологій в малокомплектній школі, метою якої є забезпечення якісного рівня освіти учнів, адміністрація цілеспрямовано організовує педагога та учня на співробітництво, на організацію особистісно – орієнтованого навчання, на творчість і самостійність. Одночасно все підлягає одній меті: сприянню становлення та розвитку особистості учня при умові дотримання у роботі з дітьми принципу: “ Не поряд і не над, а разом!”

 

Артименко Галина Іванівна
Директор загальноосвітнього
Новодрачинецького навчального закладу І-ІІ ступенів

 

Коментарі 

  1. #1 kmm
    2011-04-1215:00:45 Багато мультимедійних матеріалів можна знайти за адресою
    kmmhist.blogspot.com/

Додати коментар

:D:lol::-);-):-*:oops::cry::o:P:roll:


Захисний код
Оновити

< Попередня   Наступна >





 

(c) Відділ освіти Кіцманської районної державної адміністрації, 2007-2015
При використанні матеріалів сайту посилання на www.kts-osvita.org.ua обов'язкове!
Якщо є авторські претензії до матеріалів, то звертайтесь за адресою