Головне меню
Головна
Мапа сайту
Новини
НОВА УКРАЇНСЬКА ШКОЛА
Навчальні заклади району
Пошук по сайту
Веб-каталог
Накази та листи ВО
Файловий сейф
Лінки вузів
Статті відвідувачів
Фотогалерея
Друзі сайту
Наш форум
Гостьова книга
Державні закупівлі
Доступ до публічної ін-ції
Колегії ВО
Інклюзивна освіта
Реєстрація на чергу в ДНЗ
Школа
Розробки уроків
Сценарії для вчителя
Методичні рекомендації
Наші реферати
Дитячі організації
Обдарована дитина
ЗНО
Нормативно-правова база
Завантажити софт
Для Інтернету
Робота з документами
Графічні пакети
Адміністрування
Системні утиліти
Архів
Додаткові лінки

Головна arrow Статті відвідувачів arrow Диференційовані завдання на уроках розвитку мовлення


Диференційовані завдання на уроках розвитку мовлення
 

ДИФЕРЕНЦІЙОВАНІ ЗАВДАННЯ НА УРОКАХ РОЗВИТКУ МОВЛЕННЯ

Зміст і обсяг сучасної програми з української мови для молодших школярів вимагають по­всякчасної уваги до розвитку мовленнєвої діяльності кожного учня.

Один із шляхів здійснення цієї вимоги - раціональне поєднання різноманітних форм ор­ганізації роботи: колективної, парної та індивідуаль­ної, їх поєднання в ході уроку створює умови для од­ночасної роботи з різним, але доступним навчальним матеріалом для учнів як з більшими, так і меншими навчальними можливостями.

Різні прийоми диференційованих завдань спрямо­вані на те, щоб усі учні вчились розвивати своє мовлен­ня. Поступово, на наступних етапах, учитель зменшує різноманітні способи допомоги і ускладнює завдання для окремих груп дітей, залежно від рівня сформованості певних навичок самостійного виконання вправ.

Розглянемо приклади поступового ускладнення завдань і зменшення міри допомоги в поєднанні різноманітних форм організації роботи.

2 клас

Тема. Редагування тексту.

Фронтальна робота Завдання  1. Прочитай текст.

Синичка

Узимку прилетіла синичка до вікна. Синичка змерзла і шукала затишку. Діти відчинили синичці кватирку. Синич­ка влетіла в хату. Діти годували синичку.

  • - Яке слово часто повторюється? (Синичка).
  • - Це слово можна замінити так: друге речення: синичка - вона; третє речення: синичці-їй; четвер­те речення: синичка -пташка.

-Прочитай відредагований текст.
Завдання 2. Прочитай текст.

Зайчик

У лісі ми побачили зайчика. Зайчик сидів під кущиком. У зайчика куций хвіст і довгі вуха. Зайчик побачив нас і побіг. Тільки ми зайчика й бачили.

-Яке слово повторюється часто? (Зайчик).

-Це слово можна замінити так: друге речення: зайчик - він; третє речення: у зайчика -у нього; четверте речення: зайчик-звірятко; п'яте речення: зайчика - його.

-Заміни слова і прочитай відредагований текст.
Завдання 3. Прочитай текст.

Білчина комора

Був кінець літа. Маленька білочка готувалася до зими. У дуплі дерева білочка влаштувала комору. Білочка ввесь день носила в дупло горіхи. Великий запас харчів зробила білоч­ка на зиму.

  • - Зверни увагу: у тексті часто повторюється сло­во білочка.
  • - Це слово можна замінити так: третє речення: білочка -вона; четверте речення: білочка- трудівниця.
  • - Заміни слова і запиши текст.

Робота парами Завдання 4. Прочитайте текст.

Ялинка

Наближався Новий рік. Тато купив велику ялинку. Прикра­сили ялинку різними іграшками. На ялинці повісили і засвітили різноколірні лампочки. Діти веселилися, грали, співали.

-           Замініть слова і прочитайте відредагований текст: третє речення: ялинку- її; четверте речення: на ялинці-на ній.

Завдання 5. Прочитайте текст.

Допомога школярів

Бабуся Ганна живе одна. Ось уже два дні бабуся хвора Дізналися про це школярі. Школярі відвідали бабусю. Щодня по черзі приходили школярі доглядати хвору. Бабуся була дуже рада. Бабуся швидко видужала.

Замініть слова і запишіть текст.  Подумайте, яких реченнях використати ці слова.

Бабуся -► вона; Школярі -► вони; школярі -► діти.

Індивідуальна робота їв. Завдання 6. Прочитай текст.

Дружба

Івась та Василько - нерозлучні друзі. Друзі разом навчаються у школі, читають книжки. Друзі  добре вчаться.

-Заміни виділені слова. Використай такі: вони, хлоп'ята.

II в. З а в д а н н я 7. Прочитай текст.

 

Шпаки

Настала весна. Прилетіли шпаки. Ми почепили д шпаківні. Шпаки наносили туди пуху і пір'я. Шпаки - корисні птахи. Шпаки їдять черв'яків і гусінь.

-Заміни виділені слова. Запиши текст.

3 клас

Тема. Ведення діалогу.

Фронтальна робота

Пам'ятай! Діалог - це розмова двох осіб.

Розглянь приклад діалогу. Розмова вчителя і учня

Коротке речення. (Запис на дошці).

 Вчитель. Петрику, скажи одне речення.

Учень. Собака голосно гавкає на вулиці.

Вчитель. А коротше?

Учень. Гав!

(Із "Смішинок").

Робота парами

Завдання   1. Знайдіть слова мами і Сашка. Прочитайте в особах.

Відзначився

Маленький Сашко повернувся зі школи і каже матері

  • - Мамо, я сьогодні відзначився.
  • - Та ну!

-Так, так! Вчитель хотів поставити мене в куток, але у
нього нічого не вийшло, бо всі кутки були зайняті.

Завдання   2. Знайдіть слова учителя і учня. Прочитайте в особах.

Хворий зуб

  • -Чому ти не був учора в школі?
  • -Болів зуб.
  • -А сьогодні не болить?
  • -Не знаю. Він лишився у зубного лікаря.

(Із "Смішинок").

Завдання   3. Знайдіть слова матері і дочки. Прочитайте в особах.

Новий учитель

Дочка повернулася зі школи.

  • -Ну, сподобався тобі новий учитель? - запитує мама.
  • -А, він нічого не знає ...
  • -Як? Звідки ти взяла?
  • -Та він цілий урок лише мене все питав.

(Із "Смішинок").

Завдання 4. Знайдіть слова лікаря і хлопчика. Прочитайте в особах.

  • -Скажи, хлопчику, скільки хвостів у кота?
  • -Один.
  • -А скільки у нього лап?
  • -Чотири.
  • -А вух?
  • -Лікарю, ви такий старий, невже ніколи не бачили кота?

(Із "Смішинок").

Завдання 5. Знайдіть слова вчителя і учня.

Що ми бачимо вад головою

  • -Васильку, що ми бачимо над головою в ясну погоду?
  • -Блакитне небо.
  • -А коли йде дощ?
  • -Парасольку.

(Із "Смішинок").

Завдання 6. Побудуйте діалог. Доберіть можлві відповіді. Спишіть.

Розмова двох товаришів про зоопарк

  • -Де ти вчора був?
  • -їздив у зоопарк.
  • -І яких звірів ти там бачив?

- А ведмедя бачив?

  • - А шо ж він там робив?
  • - А чи були мавпочки?
  • - От. мабуть, вони кумедні.

Індивідуальна робота

Ів.3авдання 7. Побудуй діалог. Добери можливі відповіді. Спиши.

Розмова сина з батьком, що повернувся з полювання

-Тату, кого ви сьогодні вполювали?

- .......

  • -Навіть і не зустріли нікого?
  • -........
  • -І де ж ви його бачили?
  • -........
  • -А чому ви його не вполювали?
  • -........
  • -Я теж так зробив би.

II в. Завдання   8.  Пригадай казку. Добери можливі відповіді. Спиши.

Лисичка-сестричка і вовк-панібрат

  • -Здорова була, лисичко-сестричко!
  • -.......
  • -Що ти робиш, лисичко-сестричко?
  • -.......
  • -Дай же й мені!
  • -.......
  • - Та як же я наловлю, коли я не вмію!
  • - .......
  • - То хоч навчи мене як наловити.
  • - ......

-Ну, спасибі за науку, - каже вовк.

Додаткові завдання  

Завдання 9. Пригадай казку. Добери можливі відповіді.

Коза-дереза

Коли йде ведмідь та й питається:

-Чого це ти, зайчику-побігайчику, плачеш?

-......

  • - От я н вижену!
  • - ......
  • - Отже, вижену!
  • - ......

Завдання 10. Побудуй діалог. Розмова мами і дочки, яка прийшла зі школи.

4клас

Тема. Побудова текстів-міркувань.

Пригадай! У тексті-міркуванні є твердження, доказ (доведення) і висновок.

Твердження. Дуже скрутно жити птахам узимку.

Доказ.   Снігу  намело   багато.   Бур'яни  замело снігом. Голодують птахи.

Висновок. Про птахів треба турбуватися.

Попрацюймо разом

Завдання 1. Складіть і запишіть текст-мірку­вання за поданим твердженням і висновком. Дайте йому заголовок.

Твердження: Книга вчить, як на світі жить.

Доказ. Вона полегшує вам життя. Книга навчить вас шанувати людину й самих себе. Книжка...

Висновок. Любіть книжку - джерело знань.

Завдання 2. Складіть і запишіть текст-міркування за поданим твердженням і висновком. Дайте йому заголовок.

Твердження. Птахи - наші друзі.

Доказ. Птахи поїдають багато комах. Синиці...

Висновок. Бережіть птахів.

Завдання 3. Складіть і запишіть текст-міркування за твердженням і доказом.

Твердження. Птахи прикрашають нашу природу.

Доказ. У травні з небесної блакиті, з дерев і кущів линуть радісні пташині голоси. Польовий жайворо­нок дзвіночком вітає народження нового дня. З ран­ку до пізнього вечора чути пташині серенади в пар­ках, лісах, садах. Розсипається перлинами навкруги солов'їна пісня.

Висновок. Птахів...

Робота парами

Завдання 4. Складіть і запишіть текст-міркування за поданим твердженням і висновком.

Твердження. Рух - це життя.

Доказ. Рухатися необхідно протягом цілого дня. Зміцненню серця сприяють помірна фізична праця на свіжому повітрі, ...

Висновок. Рухатися треба якомога більше. Вико­ристовуй для цього кожну можливість.

Завдання 5. Складіть і запишіть текст-міркування за поданим твердженням і висновком. Дайте заголовок.

Твердження. Зелені насадження добре очищають повітря.

Доказ. Кожен листочок - це фабрика кисню...

Висновок. Бережіть дерева, кущі, квіти, бо вони не тільки прикрашають міста і села, а й сприяють збереженню нашого здоров'я.

Індивідуальна робота їв. Завдання 6. Визнач у тексті твердження, доказ і висновок. Дай заголовок. Запиши доказ.

Шкодить здоров'ю тютюновий дим.

У тютюновому диму є понад ЗО отруйних речовин, найшкідливіша з яких - нікотин. Він вражає мозок, серце, легені, шлунок.

Ті, хто курить, завдають шкоди собі й оточуючим, які змушені дихати прокуреним повітрям.

II в. З а в д а н н я 7. Склади текст-міркування на тему "Чому неправильна хода і постава завдають шкоди здоров'ю".

Слова і вирази: викривляється хребет, серце і легені стискуються, їм погано, нахилитися тро­хи вперед, не опускати голову, на одному рівні плечі, не спирайся грудьми, всією ступнею.

Додаткові вправи Завдання  8. Склади і запиши тексти-міркування на теми:

Діло майстра величає.

Не одежа красить людину, а добрі діла.

Книжка для розуму, що теплий дощ для посіву.

Знання - сонце, книга - вікно.

Не смійся з другого, щоб тобі не було того.

На сонці тепло, а біля матері добре.

Тема. Вибірковий переказ за складеним планом.

Фронтальна робота Завдання 1. Прочитай.

  • - Добери заголовок до тексту.
  • - Постав запитання до кожної частини тексту.
  • - Добери заголовок до кожної частини.
  • - Запиши план.
  • - Запиши одну з частин тексту, яка особливо за­пам'яталась.
  • 1. Шановні діти! Незабаром закінчиться навчальний рік і настануть літні канікули.
  • 2. Багато з вас поїдуть в оздоровчі табори, допомагати­муть у домашніх господарствах та у бабусь на селі.
  • 3. Але де б ви не були, ви зустрічатиметеся з електроус­тановками, оскільки електроенергія надійно зайняла своє місце як у господарстві, так і в побуті.
  • 4. Користування електроенергією стало звичайним яви­щем, але не всі люди пам'ятають, що електричний струм таїть у собі смертельну небезпеку.
  • 5. Щоб уникнути нещасного випадку, ви повинні за­пам'ятати та дотримуватися правил.

(З газети).

Міркуємо разом

  • - Про що йдеться в тексті? (Про небезпеку, яку таїть у собі електрична енергія).
  • - Кого попереджують про смертельну небезпеку? (Школярів).

-Який можна дібрати заголовок до тексту? (Школярам про електробезпеку).

  • - Чого з нетерпінням чекають діти? (Діти чека­ють літніх канікул).
  • - Який можна дібрати заголовок до першої час­тини? (Літні канікули).
  • - Як діти проводитимуть літні канікули? (Діти відпочиватимуть і допомагатимуть дорослим).
  • - Який можна дібрати заголовок до другої части­ни? (Заняття дітей на канікулах).
  • - З чим постійно будуть зустрічатися школярі? (З електроустановками).
  • - Який можна дібрати заголовок? (Електроуста­новки в побуті).

-Чим небезпечний електричний струм? (Він таїть у собі смертельну небезпеку).

  • - Який можна дати заголовок четвертій частині? (Смертельна небезпека).
  • - Що треба робити, щоб уникнути нещасного випадку? (Дотримуватися правил експлуатації елект­ричних приладів).
  • - Який можна дати заголовок п'ятій частині? (Дотримуйся правил).

Робота парами

Завдання  2. Прочитайте. Доберіть заголовок до тексту і до кожної його частини.

  • - Запишіть план.
  • - Запишіть, як запам'ятали, що треба зробити не­гайно, якщо людина потрапила під напругу.
  • 1. У всіх випадках ураження людини електричним стру­мом необхідно викликати лікаря та повідомити керівника структурного підрозділу або дорослого працівника.
  • 2. Людина, яка потрапила під напругу, через судоми не може самостійно звільнитися від струмоведучих час­тин, що знаходяться під напругою. В цьому разі не­обхідно негайно звільнити потерпілого від дії на нього електроструму.
  • 3. Для цього необхідно зняти напругу в струмопровідникових частинах, до яких торкається потерпілий.

-Для добору заголовків скористайтеся запитан­нями.

  • 1. Що треба робити у всіх випадках ураження лю­дини електричним струмом?
  • 2. Що треба зробити негайно?
  • 3. Як звільнити потерпілого від дії на нього елек­троструму?

Завдання 3. Прочитайте. Доберіть заголовок до кожної частини тексту.

-Запишіть план.

-Запишіть ту частину тексту, яка найбільше за­ пам'яталася.

  • 1. Якщо спалахує вогонь у приміщенні, треба передусім вивести з дому дітей, захопити пакет із документами та цінностями (заздалегідь підготовлений) і до приїзду пожеж­ників самим почати діяти.
  • 2. Якщо загорівся телевізор, електропроводка тощо, то вимкніть електролічильник, змоченою у воді ковдрою чи рядниною накрийте вогонь.
  • 3. У разі, коли в приміщенні багато диму і немає змоги вийти, ви врятуєте собі життя до приїзду пожежників, якщо впадете на підлогу.

(З газети).

Для добору заголовків використайте запитання.

  • 1. Що треба зробити негайно, коли спалахне во­гонь у приміщенні?
  • 2. Що треба зробити, якщо загориться телевізор чи електропроводка?
  • 3. Як будете діяти, коли в приміщенні багато ди­му і немає змоги вийти?

Завдання 4. Прочитайте. Доберіть заголовки до кожної частини.

  • - Запишіть план.
  • - Запишіть, чому пожежників називають бійцями "вогняного фронту".

Пожежник - професія героїчна

  • 1. У житті завжди є місце подвигу ... Хтось витяг з опо­лонки дівчинку, хтось виніс з палаючого будинку дітей. Ми називаємо таких людей героями, тому що в незвичних си­туаціях вони поводились як герої.
  • 2. У пожежників інша доля. Вони готуються до ге­роїчного вчинку кожен день. Вони вивіряють кожен свій крок, кожний рух, доводять все до автоматизму, щоб під час гасіння пожежі надто довго не думати. їх називають бійця­ми "вогняного фронту", тому що, як і на війні, їм щодня за­грожує смертельна небезпека.

(„Протипожежна робота в школах та дошкільних закладах").

-Використайте запитання.

  • 1. Які подвиги в житті може зробити людина?
  • 2. Як пожежники готуються до героїчних вчинків?

Фронтальна робота

Завдання 5. Прочитай. Добери заголовки до кожної частини тексту.

  • - Запиши план.
  • - Запиши зміст другої частини.

Якщо ви провалились на льоду

1.Якщо з вами трапилась така біда, то широко розкинь­те руки по краю льодяного пролому, намагайтеся утриматися від занурювання з головою.

2.Намагайтеся не обламувати краї льоду, без різких рухів вибирайтеся на лід, наповзаючи грудьми і по черзі ви­тягуючи на поверхню ноги.

3.І головне - пристосувати своє тіло для того, щоб воно займало найбільшу площу опори.

(З газети).

-Для добору заголовків використай запитання до кожної частини.

  • 1. Як можна утримуватися на льоду?
  • 2. Як вибиратися на лід?
  • 3. Що є головним у цьому нещасному випадку?

Робота парами Завдання  6. Прочитайте. Доберіть заголовок до кожної частини тексту.

  • - Запишіть план.
  • - Запишіть частину тексту, яка найбільше за­пам'яталася.

Перший лід - дуже небезпечний

  • 1. Знайдіть для початку стежку або сліди на льоду. Як­що їх немає, позначте з берега маршрут свого руху.
  • 2. Подивіться заздалегідь, чи немає підозрілих місць, об­минайте ділянки, покриті товстим прошарком снігу. Під ним завжди тонкий лід.
  • 3. Візьміть з собою палицю для того, щоб перевірити міцність льоду. Якщо після першого удару палицею на ньо­му з'являється вода, лід пробивається, негайно повертайтесь на те місце, звідки ви прийшли.

(З газети).

Використайте запитання.

  • 1. Що треба зробити перед виходом на лід?
  • 2. Де бувають підозрілі місця?
  • 3. Як перевірити міцність льоду?

Індивідуальна робота

І в. Завдання 7. Прочитай. Добери заголовок до тексту і до кожної його частини.

  • - Запиши план.
  • - Запиши коротко зміст четвертої частини тексту.
  • 1. Ні в якому разі не перевіряйте міцність льоду уда­ром ноги.
  • 2. Якщо ви йдете групою, відстань між лижниками або пішоходами не скорочуйте менше, ніж до 5 метрів.
  • 3. Кататися на ковзанах слід лише у перевірених та об­ладнаних місцях.
  • 4. Якщо лід почав тріщати та з'явилися характерні тріщини - негайно повертайтесь. Не біжіть, відходьте повільно, не відриваючи ступні ніг від льоду.

(З газети).

Для добору заголовків використай запитання до кожної частини.

  • 1. Як не можна перевіряти міцність льоду?
  • 2. Якою повинна бути відстань між лижниками чи пішоходами?
  • 3. Де можна кататися на ковзанах?
  • 4. Що треба робити, коли у вас під ногами на льо­ду з'явилися тріщини?

II в. З а в д а н н я 8. Прочитай. Добери заголовок до тексту і до кожної його частини.

-Запиши план.

-Запиши ту частину тексту, яка найбільше запам'яталася.

1.Вибравшись із льодяного пролому, відкотіться, а потім повзіть у той бік, звідки ви прийшли і де міцність льоду, таким чином, перевірена.

  • 2. Якщо на ваших очах на льоду провалилася людина, негайно сповістіть, що йдете на допомогу.
  • 3. Підкладіть під себе лижі або дошку і повзіть на них. Наближайтесь до ополонки тільки повзком, широко розки­даючи при цьому руки. До самого краю ополонки не підповзайте.
  • 4. Якщо ви не один, тоді, узявши одне одного за ноги, лягайте на лід ланцюжком і рухайтеся до пролому.

(З газети).

 

Коментарі 

  1. #1 Вероника
    2009-12-1216:44:05 Со4инение!!!

Додати коментар

:D:lol::-);-):-*:oops::cry::o:P:roll:


Захисний код
Оновити

< Попередня   Наступна >





 

(c) Відділ освіти Кіцманської районної державної адміністрації, 2007-2015
При використанні матеріалів сайту посилання на www.kts-osvita.org.ua обов'язкове!
Якщо є авторські претензії до матеріалів, то звертайтесь за адресою