Головне меню
Головна
Мапа сайту
Новини
НОВА УКРАЇНСЬКА ШКОЛА
Навчальні заклади району
Пошук по сайту
Веб-каталог
Накази та листи ВО
Файловий сейф
Лінки вузів
Статті відвідувачів
Фотогалерея
Друзі сайту
Наш форум
Гостьова книга
Державні закупівлі
Доступ до публічної ін-ції
Колегії ВО
Інклюзивна освіта
Реєстрація на чергу в ДНЗ
Школа
Розробки уроків
Сценарії для вчителя
Методичні рекомендації
Наші реферати
Дитячі організації
Обдарована дитина
ЗНО
Нормативно-правова база
Завантажити софт
Для Інтернету
Робота з документами
Графічні пакети
Адміністрування
Системні утиліти
Архів
Додаткові лінки

Головна arrow Статті відвідувачів arrow Опис досвіду роботи вчителя інформатики Кіцманського ЗНЗ І-ІІІ ст. Домітращук Л. П.


Опис досвіду роботи вчителя інформатики Кіцманського ЗНЗ І-ІІІ ст. Домітращук Л. П.
Написав Людмила Петрівна   

Інформатизація освіти - процес підготовки людини до повноцінного життя в умовах інформаційного суспільства.

 

Вважаю, що нові інформаційні технології в освіті сприяють:


·                   розкриттю , збереженню та розвитку індивідуальних здібностей учнів
·                   формування пізнавальних якостей, прагнення до самовдосконалення
·                   забезпеченню комплексності вивчення явищ дійсності, невідривності взаємозв'язку між технікою, гуманітарними науками , мистецтвом, прикладними науками
·                   повсякденному динамічному оновленню змісту, форм і методів навчання та виховання.


Інформатизація шкільної освіти викликає певний інтерес, який виявляється до впровадження нових інформаційних технологій. Комп'ютер дає нові можливості для творчого розвитку дітей,  можливість вирішувати більш цікаві і складні завдання.

Метою всього курсу " Інформатики " є формування теоретичної бази знань учнів з основ інформатики та практичних навичок використання засобів сучасних  інформаційних технологій у повсякденній практичній, зокрема навчально - пізнавальній, діяльності учнів.

До  вивчення розділів, що містять теоретичну базу знань, я відношу: уявлення про інформацію та її властивості, інформаційні процеси та інформаційні системи, формулювання проблем та постановка задач, загальні принципи розв'язування задач за допомогою комп'ютера з використанням програмного забезпечення загального та навчального призначення, побудову математичних моделей, основи алгоритмізації та програмування, принципи будови та роботи ПК, можливості використання глобальної мережі  Internet , пошук потрібної інформації.

Згідно вимог програми, працюю над виробленням в учнів практичних навичок, а саме:

-                навички роботи з пристроями введення - виведення інформації
-                програмним забезпеченням загального та навчального призначення: редакторами текстів, графічними редакторами, електронними таблицями, системами управління базами даних
-                інформаційно - пошуковими системами
-                навичок складання, описування та реалізації головних алгоритмів і програм з використанням засобів навчальної алгоритмічної мови та реальних мов програмування
-                працювати із засобами операційної системи.

Мети курсу стараюся досягти через практичне оволодіння учнями навичками роботи з основними складовими сучасного програмного забезпечення  комп'ютерів, через ознайомлення  з функціональним призначенням основних пристроїв ПК, основами технології розв'язування задач, починаючи від постановки задачі й побудови інформаційних моделей і закінчуючи інтерпретацією результатів, отриманих за допомогою комп'ютера.

Проблема, над якою  працюю,  це - " Розвиток алгоритмічного мислення та творчих можливостей учнів". Вона спонукає до знаходження різноманітних підходів щодо організації навчальної діяльності школярів на уроках та в позаурочний час.

На уроках  застосовую інноваційні(мозковий штурм, роботу в групах, парами), проблемно - пошукові, асоціативні методи навчання. Саме методи, які розвивають алгоритмічне  мислення, пізнавальні інтереси  та творчість учнів, дають добрі результати навчання: на контрольних замірах в 10-11х класах учні  показали добрі знання(65% якісної успішності).

При вивченні теоретичного курсу "  Вступ. Інформація та  інформаційні процеси. Інформаційна система." застосовую такі методи навчання: словесні( розповідь, бесіда, пояснення), наочні ( демонстрація , показ), проблемно - пошукові, методи інтерактивного навчання.

Позитивні результати для якісного засвоєння цього розділу дає пошукова робота учнів: написання рефератів, творчих заміток про новизну комп'ютерної техніки, опираюся на життєвий досвід учнів.

Як показує 18-річний досвід роботи, розділ  "Основи алгоритмізації та програмування"  є одним з найцікавіших та  найбільш розвиваючих алгоритмічне мислення учнів. При його вивченні школярі використовують базу знань з математики, фізики та інших предметів, проте, математичні знання найбільш важливі при побудові інформаційної моделі задачі. Комп'ютер, як універсальний засіб  інформаційного моделювання, дозволяє реалізовувати  принцип діяльності в будь-якій інтелектуальній області, дозволяє використовувати середовище, в якому може створити щось сам учень.

Значну увагу приділяю усвідомленню учнями логіки задачі, потім формую структурний підхід до побудови алгоритмів.

Відтак, метод покрокової деталізації алгоритмів, переклад алгоритмів на мову програмування, дає школярам повне розуміння,  як можна розв'язати задачу за допомогою ПК.

Учні починають усвідомлювати , що будь - який процес, подію чи явище можна змоделювати і розв'язання задачі чи проблеми передати  комп'ютеру.

При роботі з технікою розвиваю й творче мислення, бажання цікаво, нестандартно реалізовувати свої завдання, зокрема, при створенні презентацій, роботі з програмою Microsoft Word, Microsoft Excel, тощо.

Для вивчення сучасного програмного забезпечення  розробила систему практичних робіт та тематичних атестацій.

Практичні роботи містять від 5 до 12 завдань, які реалізують вміння: підготувати комп'ютер до роботи, визначити місце знаходження потрібного файла, виведення на екран та на друк інформацію про файли, впорядкування інформації, інсталювання програмних засобів, роботи з інформаційно - пошуковими системами, використання програм для підтримки розв'язування завдань з математики, історії, іноземної мови  тощо.

Досвід роботи переконує, що використання комп'ютера є важливим засобом унаочнення навчального процесу, підвищення зацікавленості учнів навчанням, розвитку творчих здібностей та пізнавальної активної самостійності, розвитку алгоритмічного мислення, формування інформаційної культури.

Свою професію  обрала свідомо і люблю її.

Приділяю велику увагу роботі з обдарованими та здібними учнями. Щорічно  школярі стають призерами районних олімпіад з інформатики, зокрема:

 2001 р.- Ванзяк Валерій ( 11 клас) - 1 місце в ІІ етапі Всеукраїнської учнівської олімпіади з інформатики,

            -  ІІІ місце в обласному етапі Всеукраїнської учнівської олімпіади з інформатики
            -  2 місце в захисті наукових робіт в МБА, (учасник конкурсу захисту наукових робіт з інформатики державного рівня)

2003 р.- Минзак О.(11 клас) - 3 місце в обласному конкурсі з WEB - дизайну

                    - Палагнюк М. (11 клас) - 4 місце в цьому ж конкурсі

2003 р. - Ванзяк Віталій ( 10 клас) - 1 місце в ІІ етапі Всеукраїнської учнівської олімпіади з інформатики
              - Магун Тарас (11 клас) - 1 місце в ІІ етапі Всеукраїнської учнівської олімпіади з інформатики

2004 р.      - Магун Тарас (11 клас) - 3 місце в обласному етапі Всеукраїнської учнівської олімпіади з інформатики,

28.10.2004р. - Обласний конкурс „Байт" :

                    - Кошкідько Н. ( 7 клас) -  диплом за оригінальність роботи,

                    -Фівчук Н. ( 7 клас) - 2 місце в номінації „Домашнє завдання",

2004/2005 нр. - Ванзяк Віталій ( 11 клас) - 1 місце в ІІ етапі Всеукраїнської учнівської олімпіади з інформатики, (8 місце в обласній олімпіаді),

-          Садовський С. ( 11 клас) - 3 місце в ІІ етапі Всеукраїнської учнівської олімпіади з інформатики

-          Григорцов О. ( 10 клас)  - 1 місце в ІІ етапі Всеукраїнської учнівської олімпіади з інформатики

2005/2006 н.р. - Лупул Валентин (10 клас) - 1 місце в ІІ етапі Всеукраїнської учнівської олімпіади з інформатики

-          Григорцов О. ( 11 клас) - 1 місце в ІІ етапі Всеукраїнської учнівської олімпіади з інформатики.

2006/2007 н.р. -Лупул Валентин (11 клас) - 2 місце в ІІ етапі Всеукраїнської учнівської олімпіади з інформатики

              - Долішняк Олександр (10 клас)    - 1 місце в ІІ етапі Всеукраїнської учнівської олімпіади з інформатики, учасник ІІІ етапу олімпіади з інформатики,

              - Сухар Михайло (9 клас) - 3 місце в ІІ етапі Всеукраїнської учнівської олімпіади з інформатики

              - Сетний Юрій, Олексюк Микола( 8 клас) - 3 місце в ІІ етапі Всеукраїнської учнівської олімпіади з інформатики.

Питання стану викладання інформатики в закладі розглядалося на засіданні педагогічних рад в 2002/3 та 2006/2007 н.р., тому звітую перед колективом про здобутки та проблеми.  Постійно проводжу  відкриті уроки та позакласні заходи на районних(в 2000р, тема "Поняття циклу, класифікація циклів, розв'язування вправ"; в 2004р.1) тема „Комплексна практична робота „Робота з об'єктами в середовищі текстового процесора Word", 2) тема „Знайомство з програмою комп'ютерної презентації Power Point. Основне призначення системи підготовки презентацій.", 2006 р., тема „Знайомство з ОС Windows XP" ) та шкільних (щорічно) семінарах, для слухачів курсів підвищення кваліфікації при ОІППО (2005р., тема „Системи опрацювання текстів , їх класифікація, призначення"), проводжу заняття-курси для молодих вчителів(2007 р.), охоче ділюся досвідом.

В 2006 році стала переможцем І етапу Всеукраїнського конкурсу „Учитель року 2006" в номінації „Інформатика" та призером (2 місце) ІІ етапу Всеукраїнського конкурсу „Учитель року 2006".


 

Коментарі 

  1. #1 Наташка
    2009-09-1013:25:48

Додати коментар

:D:lol::-);-):-*:oops::cry::o:P:roll:


Захисний код
Оновити

< Попередня   Наступна >





 

(c) Відділ освіти Кіцманської районної державної адміністрації, 2007-2015
При використанні матеріалів сайту посилання на www.kts-osvita.org.ua обов'язкове!
Якщо є авторські претензії до матеріалів, то звертайтесь за адресою